Zdjęcie Słonia Szczęściarza

Nadchodzące wydarzenia

Cz Gru 13, 2018 @10:00 -
Wyjście na warsztaty plastyczne "Farbą umazane"
Pn Gru 17, 2018 @15:00 -
Spotkanie świąteczne
Pn Gru 17, 2018 @16:30 -
Spotkanie świąteczne
Wt Gru 18, 2018 @16:00 -
Spotkanie świąteczne
Śr Gru 19, 2018 @15:00 -
Spotkanie świąteczne
Śr Gru 19, 2018 @16:30 -
Spotkanie świąteczne
Cz Gru 20, 2018 @16:00 -
Spotkanie świąteczne
Pt Sty 11, 2019 @10:45 -
Teatrzyk 'Dzikie łabędzie"
Wt Sty 15, 2019 @15:00 -
Dzień babci i dziadka
Śr Sty 16, 2019 @15:00 -
Dzień babci i dziadka

Przedszkole informacja na strone internetowa RWS II 1

Certyfikat "Chronimy dzieci"

certyfikat chronimy dzieci

Ostatnie aktualności

Wycieczka do Muzeum Etnograficznego

14 listopada dzieci grupy V odwiedziły Muzeum Etnograficzne. Wystawa miała tytuł "Źródła dźwięków".

Więcej…
Pasowanie na Przedszkolaka grupa IB

13 listopada dzieci z grupy Ib zostały oficjalnie włączone w poczet przedszkolaków Przedszkola nr 331 "U Słonia Szczęściarza".

Więcej…
Wycieczka na farmę

Dzieci z grup: I i II uczestniczyły w wycieczce na farmę "Cztery Pory Roku". Ogladały zwierzeta, jeździły na kucyku,

Więcej…

Minione wydarzenia

Pn Gru 10, 2018 @11:30 -
Spotkanie ze Świętym Mikołajem
Pt Gru 07, 2018 @09:00 -
Warsztaty Decupage
Wt Gru 04, 2018 @10:00 -
Wycieczka do Muzeum Etnograficznego

Gości na stronie

Odwiedza nas 112 gości oraz 0 użytkowników.

OFERTA PRZEDSZKOLA 331

Program edukacyjno-wychowawczy

"Dzieciństwo nie jest jedynie przygotowaniem do życia,
jak często uważamy o naszych dzieciach,
lecz jest już prawdziwym życiem."

                                                           Peter Rosegger

 

Koncepcja Pracy Przedszkola nr 331 „U Słonia Szczęściarza”

"Bezpieczny, zdrowy, szczęśliwy"


  

BEZPIECZNY

ADAPTACJA DO PRZEDSZKOLA

Adaptacja to kluczowy moment dla dziecka, rodziców i  nas. Staramy się aby był on dla dziecka  i rodzica jak najmniej stresujący.

Służą temu organizowane  w przedszkolu zajęcia adaptacyjne. Dzieci i rodzice mają możliwość  poznania pomieszczeń przedszkola, ogrodu, a przede wszystkim osób, pod opieką których dzieci będą przebywać od września. W trakcie spotkań dzieci są zachęcane do nawiązywania relacji z innymi dziećmi  i personelem przedszkola, oraz udziału we wspólnych zabawach.

Rodzice mają możliwość porozmawiania z wychowawczynią, poznania odpowiedzi na nurtujące  pytania i uzyskania  wiedzy na temat działań które sprzyjają adaptacji dziecka w przedszkolu.

PROGRAM „CHRONIMY DZIECI”

Działaniom podejmowanym w naszym przedszkolu przyświeca troska o bezpieczeństwo i ochronę dobra dziecka, dlatego od 2009 roku przy współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę realizujemy  Program „Chronimy Dzieci”. Celem programu jest ochrona dzieci przed przemocą ze strony osób dorosłych oraz rówieśników przez przekazywanie wiedzy na temat unikania zagrożeń w świecie rzeczywistym i wirtualnym oraz możliwości uzyskania pomocy i wsparcia w trudnych sytuacjach życiowych.

Raz do roku we wszystkich grupach wiekowych prowadzimy programy profilaktyczne „Chronimy Dzieci 1” oraz „Necio.pl” a także zajęcia z zakresu praw dziecka. Bohaterami pierwszego programu są Minka i Humorek, którzy pomagają dzieciom zrozumieć co czują, co lubią, a na co nigdy nie mogą się zgodzić. W drugim programie towarzyszy nam Robocik Necio, który zapoznaje dzieci z zasadami bezpiecznego zachowania w Internecie i przestrzega je przed czającymi się tam „Sieciuchami”.

BEZPIECZNY W DOMU, PRZEDSZKOLU I NA DRODZE

. W naszym przedszkolu staramy się tworzyć warunki, umożliwiające dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa. Realizujemy to przez: stały rozkład dnia, kodeks zachowania wypracowany w każdej grupie, kształtowanie umiejętność bezpiecznej zabawy i podejmowania świadomej decyzji co do własnej aktywności, budzenie w dzieciach umiejętności aktywnego spędzania czasu wolnego. Dzięki tym działaniom  dzieci uczą się funkcjonowania zgodnie z określonymi regułami, przewidywania skutków swoich działań, umiejętności organizowania sobie bezpiecznego i atrakcyjnego sposobu czasu wolnego. Zajęcia teatralne, plastyczne, badawcze, muzyczne wzmacniają w dzieciach ich indywidualność i oryginalność, jednocześnie inspirując do podejmowania bezpiecznej aktywności w środowisku domowym.

ADAPTACJA DO SZKOŁY

Przekroczenie progu szkoły i rozpoczęcie edukacji w klasie pierwszej jest bardzo ważnym krokiem w życiu dziecka i jego rodziców. Przyszłych małych uczniów rozpiera ciekawość, chęć poznawania i uczenia się świata, ale również obawa przed nowym, nieznanym miejscem i życiem szkolnym.

W celu eliminacji poczucia niepewności, zagubienia, nasza placówka corocznie nawiązuje współpracę z pobliską szkołą podstawową.

Przedszkolaki uczestniczą w spotkaniach z nauczycielami i dziećmi na terenie szkoły. Mają możliwość zapoznania się z rozkładem pomieszczeń i zwyczajami szkolnymi (podział czasu na lekcje i przerwy, zajęcia świetlicowe, obiady itp.). Dzieci biorą też udział w pierwszej lekcji mającej na celu zapoznanie się z wyglądem sal lekcyjnych oraz stylem pracy nauczycieli w klasie pierwszej.

Innym sposobem wprowadzania dzieci w świat szkoły, jej zwyczajów i zasad w niej panujących jest zapraszanie gości – absolwentów przedszkola będących uczniami pobliskich szkół, słuchanie opowieści i oglądanie zawartości plecaków jeszcze bardziej zachęca dzieci do pójścia do szkoły.

 

ZDROWY

PRZEDSZKOLAK PEŁEN ENERGII

Wychodząc  naprzeciw potrzebom rozwojowym dzieci staramy się, aby nasze przedszkole było miejscem w którym naturalna energia dzieci ma szansę  realizować się w warunkach przyjaznych i bezpiecznych. Celem naszych działań jest zachęcenie dzieci do aktywności fizycznej, szczególnie na świeżym powietrzu, wspomaganie rozwoju psychofizycznego oraz inspirowanie rodziców do aktywnego spędzania czasu z dziećmi.

Każdego dnia w grupach nauczycielki prowadzą zabawy ruchowe z wykorzystaniem przyborów gimnastycznych. Czas zaś pobytu w ogrodzie przedszkolnym w  większości przeznaczany jest na swobodną aktywność ruchową, dzięki której przedszkolaki dążą do perfekcji w opanowaniu takich czynności jak bieganie, skakanie czy wspinanie się.

Innymi forami grupowego rozwijania sprawności fizycznej są prowadzane dwa razy w tygodniu zajęcia ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjnej, zajęcia muzyka i ruch oraz zajęcia karate.

Ruch to także możliwość udziału w zawodach opartych o zdrowe zasady rywalizacji. Tradycją naszego przedszkola jest Dzień Dziecka na sportowo i udział naszej reprezentacji w  Dzielnicowej Olimpiadzie Przedszkolaków

PRZEDSZKOLAK WIE CO JE

Pamiętając, że prawidłowe, racjonalne odżywianie jest ważnym elementem zdrowego stylu życia, warunkującym prawidłowy wzrost i rozwój dziecka  w wieku przedszkolnym, podejmujemy kompleksowe działania wspierając ten aspekt życia. Absolwenci naszego przedszkola wiedza czym jest piramida żywienia, znają ważne dla organizmu,  znaczenie witamin i produktów w których je znajdziemy. Stanowi to wspaniałe pole do odwoływania się podczas zachęcania do jedzenia określonych produktów żywieniowych.

W naszym przedszkolu propagujemy idee, że jedzenie to przyjemność, dlatego dzieci mają u nas możliwość samodzielnego komponowania śniadania, tworzenia kanapek z wybranych przez siebie produktów, samodzielnego nalewania zupy z waz (grupy najstarsze), samodzielnego nakładania drugiego dania w ilości o której decyduje dziecko. Zachęcamy także dzieci do działania wg umowy, lepiej dołożyć sobie pożywienia niż zostawiać niedojedzoną porcję, a także „spróbuj abyś wiedział, co ci smakuje, a czego nie lubisz”. Największą zachętą do spożywania produktów, które są zdrowe, lecz nie zawsze lubiane przez dzieci są warsztaty kulinarne, realizowane przy współpracy z rodzicami.

UMIEM DBAĆ O MOJE ZDROWIE

Wiek przedszkolny jest tym okresem, w którym najtrwalej kształtuje się aktualne i przyszłe zachowania dotyczące zdrowia, dlatego dla naszego przedszkola ważne jest, aby treści o charakterze prozdrowotnym przekazywać dzieciom od najmłodszych lat.

Corocznie realizując Projekt „Zdrowy Przedszkolak” wyrabiamy w dzieciach świadomości i umiejętności dbania o własne zdrowie, przestrzegania zaleceń podnoszących odporność oraz rozpoznawania objawów choroby.

W codziennej pracy kształtujemy nawyki higieniczne, jak mycie rąk po wyjściu z toalety i przed jedzeniem, mycia zębów po jedzeniu oraz zachowań chroniących dzieci przed zachorowaniem.

Drugim ważnym aspektem jest pokonywanie w dzieciach lęku przed lekarzem,  pobytem w szpitalu i wizytą u dentysty.

 

SZCZĘŚLIWY

SAM DAM RADĘ

W naszym przedszkolu chcemy pokazać dzieciom, że pomyłki przytrafiają się nawet dorosłym, dlatego nie ukrywamy ich, a mówimy o nich otwarcie. Dzięki temu dajemy dzieciom informację, że na drodze ich rozwoju błędy są czymś naturalnym i wynikają z ciągłego, radosnego uczenia się.

Nauczyciel jest jednocześnie przewodnikiem i wsparciem, dzięki czemu dzieci stają się samodzielne, zauważają swoje sukcesy, nie poddają się przy porażkach oraz są chętne do podejmowania nowych prób i eksperymentowania.

W przedszkolu zwracamy uwagę na cztery aspekty samodzielności: fizyczną, emocjonalną, społeczną i poznawczą.

Rozwijanie samodzielności fizycznej to nauczenie dzieci samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych i higienicznych,  ale także umiejętność przygotowania miejsca do spożywania posiłków, poprawnego posługiwania się sztućcami, przestrzegania zasad kultury przy stole,  posprzątania po posiłku.

Rozwijaniu samodzielności emocjonalnej służą zajęcia z zakresu kształtowania świadomości emocjonalnej, których celem jest nauka określa i rozpoznawania emocji swoich i innych ludzi oraz poszanowania ich.

Samodzielność społeczną rozwijamy u dzieci przez naukę takich umiejętności jak:  porozumiewanie się, współpraca, współdziałanie, współdecydowanie oraz odpowiedzialność za podejmowane decyzje społeczne.

Ostatni obszar to samodzielność poznawacza, w której dzieci wdrażane są do: wyrażania swojego zrozumienia świata, zjawisk i rzeczy, swobodnego eksperymentowania w każdej dziedzinie wiedzy oraz dzielenia  się swoimi doświadczeniami i umiejętnościami.

MYŚLĘ O INNYCH- DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI

            Kluczową ideą, którą od wielu lat propagujemy w naszym przedszkolu jest życzliwość i szacunek dla otaczającego świata i drugiego człowieka. Dlatego też 21 listopada- Dzień Życzliwości,  stał się świętem naszego przedszkola. Święto to jest już wieloletnią tradycją.

Uśmiech, serdeczność i wzajemne ciepło są dobre na wszystko. Człowiek życzliwy zawsze znajduje pomocników i sprzymierzeńców, łatwiej pokonuje wszelkie przeszkody i nawiązuje kontakty. Życzliwość ma tak niezwykłą moc, że wytwarza miłą atmosferę i daje wiele radości, zacieśnia więzy między ludźmi i daje możliwość partnerskiej współpracy.

Istotne jest także to, że aby uzyskać pomoc i sympatię, trzeba samemu dać coś z siebie innym. Takim też przesłaniem kierujemy podczas obchodów naszego święta.

Przedszkolaki mają okazję nie tylko brać udział w różnorodnych działaniach na rzecz innych, ale także dbać o przyrodę, która nas otacza, i której jesteśmy częścią.

Co roku hasło naszego Dnia Życzliwości niesie nowe przesłanie. Dzieci wspierały naszą planetę Ziemię zbierając makulaturę, pomagały zwierzętom przynosząc karmę, koce, zabawki, pomagały innym dzieciom i chorym uczestnicząc w akcji „Góra Grosza” oraz sadząc „Pola Nadziei”. Dzieci niosły też uśmiech i życzliwość swoim sąsiadom podczas wręczania w czasie spacerów własnoręcznie zrobionych kart z życzeniami oraz uczestnicząc w „spotkaniach przy herbacie”.

Bardzo ważną rolę w rozwijaniu empatii i szacunku dla drugiego człowieka oraz jednym z istotnych elementów naszego święta są występy dzieci przed seniorami z Domu Opieki Społecznej. Jest to okazja do wspólnego dzielenia się radością, uśmiechem, dobrocią, zacieśniania więzi międzypokoleniowej oraz tworzenia bliższych relacji stworzonych na płaszczyźnie życzliwości i szacunku.

O obchodach święta życzliwości nie zapomina także nasz Słoń Szczęściarz- maskotka przedszkola, zarażony tą ideą rusza w drogę po Pradze Południe promując uśmiech i życzliwość.

Oprócz różnorodnych akcji dla naszych przedszkolaków zawsze przygotowanych jest szereg atrakcji i niespodzianek. Finałem obchodów naszego święta są występy różnych artystów, wyjątkowy tort, a to wszystko na tle setki kolorowych balonów unoszących się w naszym przedszkolu, które dzieci razem z uśmiechem zabierają do swoich domów.

POZNAJĘ ŚWIAT WSZYSTKIMI ZMYSŁAMI –

EDUKACJA KULTURALNA

Ważnym elementem na który zwracamy uwagę w naszych działaniach jest  edukacja kulturalna, która przebiega na kilku płaszczyznach i nakierowana jest na odbiór sztuki różnymi zmysłami. Stąd wynika różnorodna oferta  zajęć dodatkowych nastawionych na tworzenie  warunków do  twórczej aktywności i rozwijanie  zainteresowań  dzieci. 

Przedszkolaki mają szansę odkrywania swoich talentów również poprzez  udział w wielu konkursach o zasięgu zarówno dzielnicowym jak i ogólnowarszawskim.

            Udział dzieci z najstarszych grup  w warsztatach w galerii Zachęta, oraz regularnie  spektakle teatralne i widowiska słowno- muzyczne na terenie przedszkola, czy też wyjścia do teatru przygotowują dzieci do aktywnego uczestnictwa w kulturze. Ta aktywność znajduje odzwierciedlenie w przedstawieniach realizowanych przez dzieci. Możliwość występów przed rodzicami,  seniorami z domu opieki, czy też dziećmi z innych przedszkoli, to okazja do wspólnego przeżywania radości z obcowania z kulturą.

Przedszkole stale współpracuje z biblioteką publiczną dla dzieci, a nauczyciele prowadząc zajęcia przybliżające wychowankom  wiedzę z różnych dziedzin sztuki podnoszą kompetencje kulturowe dzieci.

Bardzo istotną rolę w rozwijaniu wrażliwości kulturalnej dzieci  odgrywają również działania nakierowane  na budzenie tożsamości warszawskiej.

DBAM O ŚRODOWISKO, KTÓRE MNIE OTACZA

Świat przyrody jest piękny, tajemniczy, fascynujący, a częścią tego świata jest także młody człowiek. W naszym przedszkolu od najwcześniejszych lat rozpoczynamy kształtowanie w dzieciach właściwej postawy wobec środowiska.  Stwarzamy dziecku warunki do rozwoju postaw proekologicznych poprzez obserwowanie przyrody, badanie jej i eksperymentowanie.

Nauczyciele w swojej codziennej pracy dostarczają dzieciom wiele możliwości bezpośredniego poznawania przyrody poprzez prowadzenie obserwacji przyrodniczych czy podejmowanie sezonowych działań np. sadzenie kwiatów, dokarmianie ptaków.

W każdej sali znajduje się kącik przyrodniczo-badawczy, tworzony przez dzieci przy współpracy z rodzicami. Znajduje się w nich wiele materiałów przyrodniczych, a dzieci mają możliwość przeprowadzania własnych eksperymentów w celu poznania właściwości np. wody, piasku czy sprawdzeniu jak działa waga.

Innym sposobem realizacji założeń ekologicznych są prowadzone w naszym przedszkolu zajęcia badawcze, które nastawione są na uczenie przedszkolaków: wnioskowania, myślenia i przewidywania skutków działalności człowieka.

W celu budzeniu świadomości ekologicznej całe przedszkole uczestniczy w różnorodnych akcjach i konkursach ekologicznych oraz organizuje wspólne uroczystości.

 

Towarzyszenie dzieciom w rozwoju to najpiękniejszy, najbardziej radosny, a jednocześnie najtrudniejszy, najbardziej skomplikowany proces, jaki jest udziałem człowieka, a dojrzałe towarzyszenie stwarza dzieciom szansę na to, że zrozumieją oraz pokochają siebie i innych ludzi.

Kalendarz

Poprzedni miesiąc Grudzień 2018 Następny miesiąc
P W Ś C Pt S N
week 48 1 2
week 49 3 4 5 6 7 8 9
week 50 10 11 12 13 14 15 16
week 51 17 18 19 20 21 22 23
week 52 24 25 26 27 28 29 30
week 1 31

Wybrane strony

Uroczyste zakończenie roku szkolnego

Zapraszamy na uroczyste zakończenie roku szkolnego: gr. III 14 czerwca, gr. IV 15 czerwca, gr. I i II 19 czerwca.

Więcej…

Mikołajki

Jak  co roku 6 grudnia nasze przedszkole odwiedził Świety Mikołaj,

Więcej…

ilustracja-teksu

Kontakt

Przedszkole nr 331
"U Słonia Szczęściarza"
ul. Szaserów 61A
04-311 Warszawa
tel. 22 610 52 12

O nas

Od ponad 50 lat w budynku otoczonym ogrodem pełnym zieleni, mieści się Przedszkole nr 331, które w 2004 r. otrzymało nazwę "U Słonia Szczęściarza".

Kod QR strony